9 lipca 2018

Recenzja książki "Kobiety wzdychają częściej "

Cześć. Dzisiaj przychodzą z recenzją naprawdę fajnej książki, którą mam z biblioteki. Od razu gdy tylko ją zobaczyłam wiedziałam, że muszę ją przeczytać. ( Tak wiem- nie ocenia się książki po okładce ) dlatego opowiem Wam trochę o niej i może zachęce was do przeczytania bo naprawdę warto jeśli ktoś lubi powieści obyczajowe połączone z komedią.


Książka " kobiety wzdychają częściej " Agaty Przybyłek opowiada o Zuzannie, nauczycielce z Wsi Jaszczurek która jest mężatką oraz matką 7-letniego syna Marcela . Pewnego dnia zostaje potrącona przez " Panią sklepową " oraz zostaje bohatersko uratowana przez swojego byłego narzeczonego, który w przeszłości bardzo ją skrzywdzil.  Gdy wraca z szpitala przychodzi do niej ekipa telewizyjna i chcą nakręcić film  z całego wypadku, wtedy jej życie zmienia się o 180C. Razem z nimi pod jednym dachem mieszka wuefista oraz po tym wypadku przygarniają także Teodora, który ją uratował i chcą mu się jakoś odwzieczyć . Między Zuzanną a wuefistą dochodzi bliskich relacji ponieważ czuję się zaniedbywana przez swojego męża i całuje się z nim. Nie jest zadowolona a nawet na wyrzuty sumienia . Do tego prawie każdy ze Wsi przychodzi do niej z każdym problemem lub proszą o pomoc, ponieważ stała się telewizjną gwiazdą i myślą, że ma kontakty. Bohaterka książki także ma matkę, która na okrągło mówi o umieraniu i już wszyscy mają tego dość. Pewnego dnia szczerze porozmawiała sobie z Teodorem o przeszłości, z której wyszło, że on też nadal jest dalej niej zakochany, mimo, że pare lat temu ją zostawił..
Jak to wszystko sie zakończy ? Czy Zuzia zdadzi mężą ? A co z Teodorem, między nimi także coś będzie ? Jak potoczą się sprawy z filmowcami ?
Postanowiłam was zostawić w niepewności, żebyście odczuwali "niedosyt" informacji i przeczytali książkę. Udało mi się?

Moje wrażenia:
Ogólnie jestem pod wrażeniem bohaterki książki, ponieważ jest osobą komunikatywną oraz pomocną. Zuzannie dużo spraw naraz spadło na głowę a mimo to dała radę je wszystkie ogarnąć. Najpierw ten wypadek, później jej były narzeczony, wuefista.. filmowcy oraz mieszkańcy.
W książce najbardziej spodobał mi się wątek, w którym sąsiad przychodzi do Zuzi by pomogła zobaczyć błędy w liście do gazety, w której miał udzielić porady:

[...]Wzięłam od niego w końcu kurteczke i zaczęłam czytać. 
Droga Sercowa Wróżko,
 mam nadzieję, że mi pomożesz. Mam problem ze swoim związkiem. Był zwykły dzień i jak zawsze wstałam rano,żeby odwiezc dzieci do szkoły, a potem pojechać do pracy. Niestety pech chciał, że kiedy już odwiozlam dzieci,przypomniało mi się, że zostawiłam w domu swoją teczkę . Zwróciłam więc po nia do dom. A kiedy tam dotarlam, nie mogłam uwierzyć w to co zobaczyłam. Mój mąż leżał w łóżku z nagą, zaledwie szesnastoletnia córką naszego wspólnego kolegi i wyprawial z nią cuda niewidy. Nie muszę mówić jak się wtedy poczułam!  Pobralismy się 10 lat temu. Nie jestem już tą samą młoda kobieta, która mój mąż poznał i poślubił, ale żeby coś takiego zrobić?Po tym jak urodziłam mu dzieci,, gotowałam obiadki i podsuwalam wszystko podnosi!? Na domiar złego, kiedy wybieglan z mieszkania,wsiadlam do samochodu, który nie chciał zapalić. A mąż wybiegł zaraz za mną. Zaczął walić w szyby i krzyczeć, żebym go nie zostawiala, bo to tylko seks, który nic nie znaczy, a ja mogłam nawet stamtąd odjechać, bo ten cholerny samochód nie chciał zapalić! Jestem wrakiem człowieka . Ta sytuacja mnie przerasta.  Co robić?
                                   Klara.

Przyglądal mi się uważnie i niecierpliwie, więc poslalam mu uśmiech i zaczęłam czytać jego odpowiedź.. 

Droga Klaro, 
To, że twój samochód nie chce zapalić, mogło zostać spowodowane przez wiele czynników . Jeśli się nad tym nie znasz, nie powinnaś grzebać w nim sama,  ale zadzwonić do mechanika . Numeru powinnaś poszukać w ksiązce telefonicznej pod literą M jak mechanik. 
            Sercowa Wróżka.

Naprawdę przy tym uśmiałam się do łez! Cieszę się, że piszą jeszcze tak książki,żeby można było trochę się pośmiać lub poplakac.

Książka ogólnie jest bardzo pozytywnie napisana. Pierwszy raz czytałam taki gatunek książki i się nie zawiodłam. Polecam jak najbardziej.  Myślę, że spodoba się każdej, która lubi takie gatunki książek. Książka jest adresowana dla matek, żon, kobiet, które także borykają się z codziennymi problemami jak zaniedbywanie przez męża, próba zdrady czy miłośc sprzed lat.

Co myślicie na temat książki ? Komuś się spodobała? Piszczcie w komentarzach :*

15 komentarzy:

  1. Będę o niej pamiętać przy kolejnej wizycie w bibliotece.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo lubię pozytywne historie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Czuje się zaciekawiona twoja recenzja!

    OdpowiedzUsuń
  4. Twoja recenzja jest bardzo ciekawa, jednak nie czytam polskich autorek, gdyż wiele razy się zawiodłam. Ostatnio w sumie też, także podziękuję.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też tak uważam :) Ja się zbyt dużo razy zawiodłam. Ostatnio dałam szansę polskiej autorce... a coś ty. Zmęczyłam tę książkę wypisując sobie kolejne bzdety, jakie w niej były.

      Usuń
  5. Wole kryminały i horrory, ale jak zachęcasz na tą to chętnie przeczytam. :) :*

    OdpowiedzUsuń
  6. Przydałaby się lekka i pozytywna historia :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Niestety też czasami oceniam książki po okładce :) Wydaje się, że ta książka to fajna propozycja na letnie wieczory :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Nic jeszcze nie czytałam tej autorki, ale planuję to zmienić :)
    http://whothatgirl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Brzmi bardzo ciekawie. Z autorką jeszcze nie miałam styczności, ale wydaje mi się, że mogłoby mi się spodobać :)
    zapraszam www.zakladkimadebya.pl

    OdpowiedzUsuń
  10. Ciekawa książka. Muszę ją przeczytać :)
    https://fasionsstyle.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Znam jedną książkę tej autorki i byłam nią zachwycona więc chętnie poznam i ten tytuł bo wydaje się ciekawy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Muszę także przeczytać inne książki autorki! Pozdrawiam ❤

      Usuń

Dziękuję za każdy komentarz, to dzięki Wam mam motywację do prowadzenia bloga ❤
Zaobserwuj mnie a odwdzięczce się tym samym. ❤